Murazor
Dołączył/a: grudzień 2017
Toruń
9 obserwujących
8 obserwowanych
MVP sezonu 2025/26 FC Barcelony jest:
Komunikat
Polecający
Ładowanie...
Historia komentarza
Ładowanie...
3
@Krokiet serio? Gość nie grał w Valladoid, a niektórzy go jeszcze żałują.
Gość zarabiał 8 mln brutto, a wcześniej był rezerwowym w Palmerias.
Dalej dawajmy szansę takim słabym graczom, tylko potem niech ludzie się nie dziwią, że klub ledwo dyszy finansowo bo tego szkoda, tamtego szkoda.
0
@normasubiektywna + dwa sezony gry czyli 16 mln brutto+ kąta za rozwiązanie kontraktu. Ile mu zostało do końca hmm 2/3 sezony co daje jakieś 42 mln za gracza, który zagrał 17 min.
W ten sposób Bartomeu przepalały najwyższej przychody spośród klubów piłkarskich.
3
@4Fabregas4 tak gość, który nie grał w Valladoid i był słaby nawet na Palmerias z kontraktem wyższym niż Depay czy Aguero powinien dostawać więcej szans.
Przecież to czysty nonsens.
Niektórzy przekraczają granice absurdu aby tylko przyczepić się do Koemana.
0
@DIPENNN czyli jeśli wygra Copa to nie jako piłkarz Barcelony ;)
4
@yoli jest jednak wiele przypadków graczy strzelających bardzo dużo w Bundeslidze i o wiele mniej gdzie indziej:
Paco w Borussi gol co 70 min w La Liga co 2 mecz
Werner walczył z Lewym o króla strzelców, a w Anglii raptem 6 bramek
Andre Silva 28 goli w tym sezonie w Sevilli 9 w Milanie kompletnie się nie sprawdził
Luka Jovic w Eintrachcie wymiatał w Realu kompletnie się nie sprawdził.
Za Lewym przemawia jedynie ten rekord i nic więcej. Zresztą jak można napisać, że reprezentację ciągnął za uszy skoro odpadli z grupy mając 1 punkt?
Nie porównujmy CR7 do Lewego, to nie ta półka na przestrzeni lat, owszem poprzedni sezon miał lepszy, ale to nie jest zawodnik który wejdzie do słabszej drużyny i sam wygra mecz, Lewy mocno zyskuje w gotowych zespołach. Według mnie to najlepszy napastnik, ale czy najlepszy piłkarz? Oczywiście tu zaznaczę, że pobicie tego rekordu to niesamowite osiągnięcie.
"Zgasł w końcówce sezonu gdy Barca miała 6 meczy do mistrzostwa" nie zgasł, Barcelona dopóki mistrzostwo było w grze grała dobrze i indywidualne błędy pozbawiły nas tego trofeum. Szczególnie zawiódł mnie Pique. Ba Messi choćby bajecznym rajdem w meczu z Atletico pokazał jak mu zależy.
Ja mimo wszystko poczekałbym na rozwinięcie się Euro i ewentualnie Copa. Póki co według mnie ani Lewy, ani Leo, ani CR7 nie powinni dostać ZP. Mocno liczyłem na Kante no ale obrona Francji mocno wybiła mu szansę na to trofeum. Myślę, że w tym roku ZP będzie wyjątkowo niesprawiedliwa bo kto nie zostanie wybrany to będą inni pokrzywdzeni.
0
@Darkfin no bez niego stracili dwa gole.
0
@IbrahimAfellay był czas na tej stronie (przed przyjściem Suareza) gdy sporo osób pisała, że Benzema byłby idealnym napastnikiem dla Barcelony.
0
@Matix90 Barcelona to lewicowy klub. Słaby z ciebie kibic skoro przez 20 lat nawet nie zagłębiłeś się w historię ulubionego zespołu.
Polityka i ideologia to również część tego klubu, wszak jego hasło to "mes que un club".
1
@tom9001 nie stać ich na Mbappe, to są zwykłe plotki
Real Madryt ma bodaj raptem o 200 mniejsze zobowiązania i właśnie dlatego Perez planował SL. Zresztą w wywiadzie mówił wprost o złej sytuacji finansowej klubu.
Masz rację, ta dyskusja zbytnio się rozrosła. Dzięki za poświęcony czas, doceniam ludzi kulturalnie dyskutujących, nawet jeśli nie zgadzam się z ich poglądem.
1
@adi7adi8 jeśli ktoś wycofuje się ze złożonych obietnic to średnio o nim znaczy.
0
@tom9001 tylko kiedy podpisał umowę United, a kiedy Barcelona? Dalej nie wiemy ile Rakuten obecnie płaci Barcelonie i/czy na pewno płaci mniej. Ja czytałem plotki, że kontrakt ma być niższy właśnie z tych powodów.
United zresztą od lat ma ugruntowaną pozycję rynkową i właśnie przeskoczenie ich podczas podpisania umowy z Rakutenem było czymś niesamowitym.
"Może i była niepewność co do pozostania gwiazdy w zespole, Messi został a sponsor i tak płaci mniej" owszem Leo przedłuży kontrakt i umowa z Ralutenem się skończy i wtedy zobaczymy.
"Podałem Ci info gdzie jednak RM miał budżet336mln i wtedy róznica to 8%"
Ja Ci podałem dane Doeloittle oni zajmują się przychodami klubów od lat. Uwzględniają jednocześnie przychody bez wpływów transferowych. Akurat ich wiarygodność jest spora. Ty owszem podesłałeś link, ale masz tam napisane "Według najbardziej aktualnych danych liczbowych za sezon 2007/08, madrycki klub zanotował przychody na poziomie 336 milionów euro" Doelittle daje dane po raporcie finansowych klubu, a więc są to ostateczne informacje.
"Real posiadał grajka który dawał im sukcesy sportowe a przy tym nie był taki chciwy, jak zażądał za dużo pokazano mu drzwi, to samo Bartek powinien zrobić w 2017 z Messim. Od podpisania tego kontaktu zdobyliśmy raptem jedno mistrzostwo a od 3lat Messi w klasykach nie zanotował bramki ani asysty, najlepszy klasyk ostatnich lat to ten w którym nie grał"- ale zdajesz sobie sprawę, że CR7 nie dostawał wyłącznie pensji tylko miał również olbrzymią liczbę bonusów. Bez Messiego przychody spadłyby błyskawicznie, nawet po Realu Madryt widać co się stało gdy odszedł CR7. A oni wtedy mieli mocniejsze nazwiska niż Barcelona ma teraz.
"Na czym mu zależy to widzimy po ostatnim kontrakcie, gdyby rzeczywiście mu zależało na klubie to kontrakt już dawno byłby przedłużony aby zarząd wiedział na czym stoi jaką ma kadrę na następny sezon"- a może już umowa jest przygotowana i tylko czeka na podanie jej oficjalnie. Wiemy niedużo.
Na koniec dodam, że Messi to błogosławieństwo Barcelony i jeśli Laporta twierdzi, że posiadanie Leo przynosi więcej zysków niż strat to nie mam powodów by mu nie wierzyć.
4
@4Fabregas4 no i co z tego skoro Czesi słyną z wolności wyznaniowej oraz nie są takim zaściankiem jak Polska.
Słaby przykład bo Czesi wcale się nie różnią w podejściu do LGBT od Niderlandów.
1
@Sulimo tylko jeden stadion na kraj.
1
8
@4Fabregas4 Czesi również słyną z pozytywnego podejścia do LGBT więc coś ci nie pykło
https://noizz.pl/lgbt/czeski-parlament-przeglosowal-ustawe-o-rownosci-malzenskiej/jtdzv4d
0
@Donio no obecnie wszystko zależy od widzimisię ludzi na VAR.
0
@tom9001 w Twoim linku nie ma informacji ile teraz daje Rakuten. Jest tylko informacja, że mniej. Z mojej strony dodam, że owszem czytałem o mniejszej sumie co było spowodowane przez Covid- 19 i UWAGA niepewność co do pozostania Messiego.
Tak, musiałem źle spisać dane dlatego tym razem podeprę się linkiem
https://transfery.info/aktualnosci/nowy-ranking-deloitte-real-najlepszy-na-swiecie/42605
2007/2008 Real 365,8 mln Barcelona 308,8 czyli różnica wynosi 14%, a to całkiem sporo. Owszem w 201/2018 roku Real miał dużo wyższe przychody jednak spowodowane było to posiadaniem CR7 oraz wygraniem po raz 3 z rzędu LM. Dalej to jednak raptem 8%.
https://www.fcbarca.com/98597-o-finansach-barcelony-czesc-i-iluzjonista-bartomeu,dyskusja-9618486.html przeczytałeś w ogóle ten link? Przecież masz tam wszystko świetnie wyjaśnione.
Co do następnej umowy Leo jestem spokojny. Na pewno będzie niższa, wszak zależy mu aby klub był konkurencyjny.
1
@Herbert a w meczu Francja Portugalia w ostatnich minutach VAR nie pokazał oczywistego karnego.
0
@michal26 tak, ale tu masz wyszczególnione w sezonie, a nie roku. Niestety danych z 1 roku kalendarzowego nie posiadam.
1
@tom9001 weźmy sezon przed Covid- 19, wówczas przychody klubów wyglądały następująco:
Barcelona 840.8
Real 757,3
United 711,5
PSG 635,9
Zwycięzca LM Liverpool zaledwie 604,7, jak więc widzisz wpływ posiadania gwiazdy takiej jak Leo spowodował, że mieliśmy najwyższe przychody na świecie dystansując resztę. Real jako marka jest mocniejszy na rynku, a mimo to mieliśmy ponad 80 mln więcej. Teraz pytanie, gdzie bylibyśmy gdyby nie Leo, który od lat jest naszą główną twarzą.
""koszt obecności Barcelony na tourenee to wystarczy 1 do 1,5 mln Euro, w przypadku obecności Leo kwota ta rośnie 4 krotnie"
Podobne stawki mają inne kluby z top gwiazdami, Juve z CR7 lub bez też inaczej sobie liczy."- tak bo CR7 jest również mocny marketingowo, dlatego ludzie płacą więcej. Żaden inny gracz po za tą dwójką nie wpływa na zmianę wynagrodzenia w większym stopniu. Tu dodam, że Ronaldo również inkasuje więcej niż podstawową pensję.
"zważywszy, że jest motorem napędowym jeśli chodzi o kontrakty"
Takim jest motorem że taki Rakuten płaci o wiele mniej niż główni sponsorzy w innych klubach, zresztą widać to po wielkości naszego budżetu, inne kluby nie posiadają takiej wielkiej gwiazdy jak Messi a budżety mają większe. Dodam tylko że przed erą Messiego Barca posiadała budżet porównywalny do RM"
Rakuten daje klubowi 55 mln Euro co stawia nas na 4 miejscu pośród sponsorów oficjalnych.
https://fcinter.pl/news/c-f-ranking-sponsorow-europejskich-klubow
Więcej dostaje tylko Real- 70 mln
United- 74,1
PSG- 60 mln
Arsenal- 57,9
Tylko zauważ, że oni podpisali umowę, później niż Barcelona. W momencie gdy Rakuten stawał się sponsorem Barcelony, była to najwyższa kwota w historii footballu.
Przychody zanim Leo stał się główną gwiazdą (bez transferów)
2005/2006
Real 292 mln Barcelona 242 niższe o 17%
2006/2007
Real 345 Barcelona 290 niższe 16%
2007/2008
Real 400 mln Barcelona 309 niższe o 23%
Jak widać, przed Leo Real nas mocno dystansował w przychodach.
"Nikt nie planuje podwyżki Messiego, to nonsens. Źródła podają wręcz, że zgodzi się on na obniżenie pensji o połowę czyli prawdopodobnie o 35 mln brutto."
Podałeś najbardziej optymistyczny wariant aby to ładnie wyglądało, przypomnę tylko że źródła również podawały o propozycji 10letniego kontraktu, gdzie przez pierwsze 4lata Barca miałaby płacić 60mln netto ale Messi grałby tylko 2lata więc jak dla mnie wychodzi 120mln/sezon tylko że w ratach (info z TT). Ostatnio media też podają o osiągniętym porozumieniu gdzie Messi zgadza się na obniżkę ale tylko na rok, w kolejnym sezonie kontrakt miałby powrócić do obecnego poziomu i jeszcze pytanie ile dostanie za podpis pod nową umową i za lojalkę
Kontrakt Lionela Messiego z Barceloną w liczbach:
okres: od 2017 do 2021 roku
łączne wynagrodzenie: 288,5 miliona euro brutto
premia za podpisanie umowy: 115 milionów euro
premia za lojalność: 78 milionów euro
dodatkowe bonusy: 73,5 miliona euro
Wygląda na to że co przedłuzenie umowy to tak jakby go kupujemy, za podpis i lojalność 193mln
W tym przypadku słowo klucz. Laporta to nie Bartomeu więc nie będzie płacił tyle za przedłużenie kontraktu zważywszy, że takich pieniędzy na chwilę obecną nie ma.
1
@pt9 PIH szczególnie
Czy też Eldo:
Może nie klasyczny hip- hop, ale wchodzi w ucho
I o dziwo na dokładkę wrzucę to:
0
@patry295 kosz vs debile i mamy 2:0
0
@michal26 niestety mam tylko dane z oszukańczego transfermarkt, które dolicza karne jako asystę dla faulowanego. Podaje najlepszą kanadyjkę i ile wynosiła.
Więc tak 2010/2011 Messi 77 G+ A
2011/2012 Messi 104
2012/2013 Messi 76
2013/2014 CR7 68
2014/2015 Messi 88
2015/2016 Suarez 81
2016/2017 Messi 72
2017/2018 Messi 63
2018/2019 Messi 71
2019/2020 Lewy 65
Ogólnie statystykę podaje na podstawie jakieś strony, która wrzuciła zdjęcie z tymi liczbami więc nie ponoszę odpowiedzialności jeśli nie są zgodne z prawdę ;).
Dodatkowo to transfermarkt więc asysty jak wcześniej zauważyłem są zawyżone.
0
@Marsmall obecnie Umtitti, Coutinho, Dembele czy Pjanic nie zasługują na swoje pensję.
2
@tom9001 nie miał pensji 150 to raz. Jego kontrakt opiewa na bodaj 70 mln brutto + bonusy, a tych jak widać ma sporo (zważywszy, że jest motorem napędowym jeśli chodzi o kontrakty). Według mediów Leo mógł otrzymać ze wszystkimi premiami maksymalnie 555 mln euro na 4 lata co daje niecałe 139 mln brutto rocznie. To oczywiście olbrzymia kwota jednak Laporta zakomunikował, że Messi odpowiada za 1/3 wpływów do budżetu.
Marc Ciria powiedział wprost, że koszt obecności Barcelony na tourenee to wystarczy 1 do 1,5 mln Euro, w przypadku obecności Leo kwota ta rośnie 4 krotnie.
Nikt nie planuje podwyżki Messiego, to nonsens. Źródła podają wręcz, że zgodzi się on na obniżenie pensji o połowę czyli prawdopodobnie o 35 mln brutto.
0
@martin3131 jest naszym drugim strzelcem w drużynie. Dodatkowo 2021 ma statystyki w Barcelonie 14 goli i 10 asyst co dobrze rokuje.
Zresztą zrozumcie to wreszcie, że Griezmann nie przyszedł tu aby być goleadorem. Po blamanżu z Liverpoolem potrzebny był ktoś kto będzie tyrał w obronie za Messiego i Suareza i kimś takim właśnie miał być Francuz.
Na sam koniec dodam, że często o dziwo napastnik nie jest od strzelania goli, przykładem tutaj jest Girou, którego kibice (a raczej typowi Janusze francuscy) wygwizdali.
https://www.meczyki.pl/newsy/zerowy-napastnik-jak-olivier-giroud-zawazyl-o-ostatecznym-triumfie-trojkolorowych/86787-n
0
@Herbert moim zdaniem to zmiana pod mocniejsze zespoły. Będzie teraz mniej niespodzianek.
0
@10LionelMessi10 ja bym chciał, aby poszedł do Bayernu czy Chelsea. Trzask pękających tyłków byłby miodem na moje uszy.
Zawodnik skrojony do gotowych projektów co pokazał w Atletico.
0
@martin3131 tak i dziwnym trafem obecne drużyny z topu robią olbrzymią liczbę kilometrów. Football się zmienił i niemieccy trenerzy (obecnie najlepszy warsztat) zachęcają piłkarzy, aby przebiegali co mecz 110 km. Obecnie mądrym staniem nic nie zdziałasz. Już pomijając kwestię, że Griezmann nie biega głupio.
Polecam film na yt Ćwiąkały bodaj o problemach La Ligi czy też Realu i Barcelony. Tam było powiedziane jasno, nie biegasz to nie wygrywasz.
0
@Herbert oczywiście jednak ta statystyka nie odzwierciedla wpływu gry u siebie. Zauważ, że mimo podwójnych goli każdy chciał grać rewanż u siebie. Zasada podwójnego gola odgrywała ważną rolę, ponieważ utrudniała kalkulację i grę na wynik.
Zobacz sobie jak kończą się mecze pucharowe, w których pierwszy mecz wygrywa drużyna wyjazdowa. Przed Covid- 19 niemal zawsze zespół mający rewanż u siebie, wygrywł.